Wycieczka klasy III A do Warszawy

W dniach 15-17 maja 2016 roku uczniowie klasy 3A przebywali

pod opieką p. A. Starościak, p. K. Miki i p. M Kielara na wycieczce w Warszawie. Pierwszego dnia uczestniczyliśmy we mszy świętej w Sanktuarium pw. Św. Andrzeja Boboli, następnie modliliśmy się przy trumnie Świętego. Następnie Odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik gdzie przez 3 godziny mogliśmy poznawać prawa przyrody poprzez samodzielne prowadzenie doświadczeń na interaktywnych wystawach. W drugim dniu razem z przewodnikiem spacerowaliśmy poznając stolicę, historię i genezę zwiedzanych miejsc. Zwiedziliśmy między innymi: Stare Miasto (Zamek Królewski, Pl. Zamkowy, Archikatedra Św. Jana Chrzciciela, Syrenka, Barbakan), Nowe Miasto (kościół Dominikanów, Rynek Nowego Miasta, ul. Mostowa), Plac Krasińskich z Pomnikiem Powstania Warszawskiego, Krakowskie Przedmieście (Kościół Św. Anny, Pałac Prezydencki, Uniwersytet Warszawski, Pomnik M. Kopernika, Kościół Św. Krzyża), Nowy Świat (u. Foksal, Muz. Fryderyka Chopina z zewnątrz, cukiernia Blikle), Ogród Saski i Grób Nieznanego Żołnierza, Ogrody na dachu Biblioteki. Po zwiedzaniu miasta udaliśmy się metrem do Muzeum Powstania Warszawskiego gdzie mogliśmy  poczuć klimat tamtego czasu, odtworzyć atmosferę powstańczej Warszawy, obejrzeć militarne dzieje 63 dni bohaterskich walk „chwały”, ale także życie codzienne ludności cywilnej. Po zakończeniu zwiedzania „przemaszerowaliśmy” do galerii " Złote Tarasy" , gdzie mogliśmy się zrelaksować.W ostatnim dniu wycieczki byliśmy na Stadionie Narodowym , gdzie w towarzystwie przewodnika mogliśmy poczuć się  jak Robert Lewandowski!, poczuć przedmeczową atmosferę oglądając piłkarskie szatnie i zaplecze sanitarne. Zasiąść wygodnie na ławce zawodników, by za chwilę wejść na płytę PGE Narodowego, a potem odwiedzić salę pomeczowych konferencji i punkt widokowy. Na zakończenie udaliśmy się do ZOO w którym widzieliśmy wiele ciekawych zwierząt oraz ich pielęgnację.

Szkoła składa serdeczne podziękowania firmom, które pomogły w organizacji wycieczki: